Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe jest określeniem holistycznego podejścia do pacjenta. Pod tą nazwa kryją się różne techniki wykorzystywane przez specjalistę, aby zlikwidować doskwierający problem napięciowy. Technika nakierowana jest na przywrócenie równowagi w układzie powięziowym. Działając tą metodą, skupienie nie jest skoncentrowane na wybranej miejscowo dysfunkcji, a na koncepcji taśm mięśniowo-powięziowych. Tworzą one obszerną sieć oplatającą całe ciało pacjenta, dlatego oddziaływanie na nie w okolicy głowy i obręczy barkowej może wywołać pożądane efekty nawet w obrębie miednicy i kończyn dolnych.

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe obejmuje szeroki zestaw rożnych technik, do których zaliczamy m.in. masaż tkanek głębokich, rolowanie mięśni, masaż funkcyjny, masaż poprzeczny, terapię punktów spustowych (gdzie opracowane zostają punkty wrażliwości) i wiele innych.

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe – kiedy się je stosuje?

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe ma zastosowanie przy:

• zespołach przeciążeniowych, bólowych;
  • stanach pourazowych;
  • ograniczeniach ruchomości stawów;
  • napięciach tkanek miękkich, którym towarzyszy ból.

To metoda idealna zarówno dla osób przewlekle chorych (np. zmagających się z chorobą zwyrodnieniową), z wadami postawy oraz po wszelkich kontuzjach. Sprawdzi się świetnie także przy wszelkich przeciążeniach, napięciach mięśniowych i dolegliwościach bólowych w związku z siedzącym trybem życia lub nadmierną aktywnością (np. w przebiegu ciężkiej pracy fizycznej lub częstych treningów sportowych).

Za pomocą rozluźniania mięśniowo-powięziowego można leczyć każdą partię ciała. Przykładowo rozluźnianie mięśniowo-powięziowe łydki sprawdza się przy częstych skurczach, bólach ścięgna Achillesa czy zespole przedziałów powięziowych, zaś rozluźnianie mięśniowo-powięziowe grzbietu – przy bólach kręgosłupa, głowy, barków, zespole mięśnia gruszkowatego i wielu innych.

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe – wskazania i przeciwwskazania

Wskazania do rozluźniania mięśniowo-powięziowego

to wszelkie dysfunkcje, które obejmują również niekorzystny wpływ na mięśnie czy powięzi, m.in.:

• przewlekłe zespoły bólowe kręgosłupa, biodra, kolana, głowy;
  • bruksizm i problemy związane ze stawami skroniowo-żuchwowymi;
  • entezopatie, np. łokieć tenisisty, łokieć golfisty;
  • bóle mięśniowe dotyczące dowolnej części ciała;
  • wady postawy;
  • ograniczenie ruchomości stawów, np. wskutek unieruchomienia;
  • rwa kulszowa;
  • zespół mięśnia gruszkowatego;
  • częste skurcze mięśni;
  • przebyte operacje i obecność blizn na ciele.

Natomiast przeciwwskazaniami są m.in.:

• nowotwory;
  • tętniaki;
  • świeże zakrzepy i aktywna żylna choroba zakrzepowo-zatorowa;
  • nieustabilizowane choroby przewlekłe, np. cukrzyca, nadciśnienie tętnicze;
  • zaostrzenie chorób dermatologicznych, przerwanie ciągłości skóry, oparzenia, owrzodzenia lub infekcje grzybicze w miejscu planowanej terapii;
  • gorączka;
  • ostre stany zapalne.

Efektem rozluźniania mięśniowo-powięziowego jest przywrócenie równowagi w organizmie, eliminacja dolegliwości bólowych oraz wzrost poziomu energii. Terapia wpływa pozytywnie zarówno na zdrowie, jak i na samopoczucie, co wiąże się z uwolnieniem napięć mięśniowych i poprawą krążenia krwi.

Cena

170  zł